Facebook

Prijava na novice

recepti in ideje za zdravo in barvito življenje:
POTRDI
Prehrana in počutje
Kuharske ustvarjalnice
Food Revolution Day
Človek ne jezi se
19. april 2015

Juhica iz skuštranega brokolija z mandlji in kvinojo

Sestavine za 1 liter juhe:
300g brokolija . šopek zelene listnate zelenjave (blitva, kodrolistnati ohrovt, listi pese, kopriva) . 150g bučk . 35g kvinoje . 2 žlici riževega zdroba . 8 dcl vode . 1 dcl ovsene ali sojine smetane . 30g mandljev . žlička himalajske soli . ščep mletega muškatnega oreščka . žlička timijana in limonine trave . sveža zelišča


Priprava:
Mandlje čez noč namočimo, jih naslednji dan dobro speremo, po želji olupimo in zmiskamo v blenderju skupaj z 1,5 dcl vode, da dobimo mandljevo kremo. Pod vročo vodo dobro speremo kvinojo in jo zakuhamo v loncu z vročo vodo, solimo. Medtem dobro operemo zelenjavo, bučke in brokoli narežemo na kose in dodamo v lonec. Po želji lahko v juho dodamo tudi drugo zeleno listje (listi brokolija, pese, ohrovta, mlade blitve, špinače, koprive...) ter juho zgostimo z dvema žlicama riževega ali katerega drugega zdroba (npr. proseni ali koruzni zdrob). Juho kuhamo 10-15 minut, vmes začinimo. Na koncu dodamo v juho še  mandljevo kremo in juho spasiramo. Med pasiranjem po želji prilijemo še nekaj ovsene ali sojine smetane, če želimo bolj kremno juho. Juho okrasimo z mletimi mandlji oz. mandlji v lističih.

Namig:
Če imamo težave z oreščki, lahko namesto mandljev uporabimo zemeljske mandlje oz. tigraste oreščke, ki po okusu zelo spominjajo na mandlje, vendar pa ne sodijo med oreščke, temveč gomolje.

Kvinoja je starodavna rastlina, izredno hranljiva z beljakovinami, minerali, rudninami in vlakninami, vitamini, tudi vitaminom B12 ter omega 3 maščobami. Primerna je tudi za ljudi s celiakijo, saj ne vsebuje glutena. Kvinoje ni treba prej namakati.

Zakaj je pomembno namakanje oreščkov, zrnja, semen in stročnic?
Oreščki, semena, stročnice in rastline v naravi preživijo zato, ker se v njihovem ovoju skrivajo zaviralci rasti in strupene snovi (fitinska kislina), ki ščitijo zrnje v ovoju, dokler pogoji narave niso usterzni za njihovo rast. Odstranijo se, če je dovolj padavin in se kalitev lahko začne. Fitinska kislina se lahko poveže z minerali v telesu ter blokira njihovo absorbcijo, kar lahko privede do pomanjkanja mineralov v telesu ter izgube kostne mase. Z namakanjem oreščkov in semen najmanj 6 ur v topli vodi tako posnemamo naravo in omogočimo encimom in drugim koristnim organizmom v zrnju razgraditi in nevtralizirati velik del fitinske kisline.

Kvinoja je starodavna rastlina, po strukturi podobna žitu, izredno hranljiva z beljakovinami, minerali, rudninami in vlakninami, vitamini, tudi vitaminom B12 ter omega 3 maščobami. Primerna je tudi za ljudi s celiakijo, saj ne vsebuje glutena. Kvinoje ni treba prej namakati.

KOMENTAR

Ta stran uporablja piškotke. Več
Strinjam seNe strinjam se